دستگاه ظروف یکبارمصرف (پرس نیمه فرمینگ PS)

این دستگاه  با  نام  تجاری  نیمه فرمینگ یا دستگاه ظروف PS  شناخته میشود ، در این دستگاه فقط  ظروف یکبارمصرف از مواد اولیه پلی استایرن PS ( هایم پک )  قابل تولید میباشد، در دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ ، مواد اولیه به شکل گرانول پتروشیمی وارد دستگاه ظروف یکبارمصرف شده و پس از ذوب شدن و تبدیل به ورق در قسمت قالب دستگاه ، ظروف یکبارمصرف تولید میگردد . تقریبا اکثر واحد های تولید ظروف یکبارمصرف در ایران که دارای سابقه بالایی هستند ، در کنار ماشین آلات تولید ظروف ، پیشرفته و به روز  ، از این مدل دستگاه ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ PS ، نیز در کارخانه خود برای تولید ظروف یکبارمصرف پلاستیکی استفاده میکنند .

در  دستگاه تولید لیوان یکبارمصرف مدل نیمه فرمینگ PS انواع ظروف یکبارمصرف از نظر شکلی قابل تولید میباشد. 

 در این دستگاه انواع ظروف یکبارمصرف از مواد اولیه پلی استایرن PS که در دو نوع هایم پک (ظروف سفید نرم) و مواد کریستال (ظروف شیشه ای شکننده ) قابل تولید میباشد . .

دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ

 

خط تولید ظروف یکبار مصرف نیمه فرمینگ ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر ، در سه نوع تک لایه و دو لایه و سه لایه میباشد به گونه ای طراحی شده است که با تابلو برق مجهز به نشانگر های دیجیتالی و مانومتر های دمایی ، قابلیت تنظیم و کاربری بسیار ساده برای اپراتور داشته و با توجه به تعداد بالای نشانگر ها ، کنترلر ها ، ظروف تولیدی بالاترین کیفیت در حد تولید ظروف در این سیستم را دارا میباشد . در ماشین آلات دو یا سه لایه ، امکان تولید ظروف یکبار مصرف دو رنگ امکان پذیر میباشد. همچنین بنا به درخواست ، ساخت ماشین آلات به صورت سه یا چند لایه در صنایع بسته بندی غذایی دارای تاریخ انقضا مورد استفاده قرار میگیرند، امکان پذیر میباشد.

 

تیراژ تولید ظروف مختلف در این خط تولید :

پاکتی 75

ارتفاع ( سانتی متر ) : 10

وزن ( گرم ) : 5

تعداد در هر قالب : 14

دور پرس : 17

تیراژ در 20 ساعت : 785000

 

لیوانی 95

ارتفاع ( سانتی متر ) : 12

وزن ( گرم ) : 8

تعداد در هر قالب : 10

دور پرس : 15

تیراژ در 20 ساعت : 180000

 

ماستی 125

ارتفاع ( سانتی متر ) : 14

وزن ( گرم ) : 12

تعداد در هر قالب : 4

دور پرس : 14

تیراژ در 20 ساعت : 67000

 

سالادی

ارتفاع ( سانتی متر ) : 6

وزن ( گرم ) : 8

تعداد در هر قالب : 14

دور پرس : 16

تیراژ در 20 ساعت : 115000

 

ظرف غذا 

ارتفاع ( سانتی متر ) : 6

وزن ( گرم ) :14

تعداد در هر قالب : 2

دور پرس : 17

تیراژ در 20 ساعت : 62000

 

 


دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ PS


دستگاه ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ

دستگاه ظروف یکبار مصرف ، قیمت دستگاه ظروف یکبار مصرف آلومینیومی ، لیست قیمت دستگاه های تولید ظروف یکبار مصرف ، قیمت دستگاه تولید لیوان یکبار مصرف خانگی ، راهنمایی برای تولید ظروف یکبار مصرف ، قیمت دستگاه تولید لیوان یکبار مصرف پلاستیکی دست دوم ، سرمایه لازم دستگاه لیوان یکبارمصرف

 

پرس نیمه فرمینگ 

 

پرس نیمه فرمینگ

پرس نیمه فرمینگ

 

پرس های تولیدی این واحد صنعتی در سه نوع وکیوم ، نیمه فرمینگ و ترموفرمینگ میباشد. پرس مورد استفاده در این خط تولید از نوع نیمه فرمینگ ( به ابعاد قالب گیری 100*40 سانتی متر ) و قابلیت تولید ظروف با ارتفاع 180-10 میلی متر را دارد . سیستم محرکه پرس از نوع مکانیکی بوده و برای فرم دهی و خروج ظروف از سیستم پنوماتیک استفاده گردیده است. جهت سهولت در تعویض قالب ، جرثقیل مخصول برقی به همراه شاسی قالب بر روی پرس نصب شده است.

 

 

تابلو برق 

 

تابلو برق

تابلو برق

 

تابلو برق اصلی این خط به ابعاد 40*180*700 دارای 10 قسمت کنترلی و فرمانی میباشد.

1 ) کلید اتوماتیک برای قطع و وصل اصلی جریان با آمپراژ متغیر 60-80 A

2 ) دوازده فیوز مینیاتوری سه فاز برای برق المنت ها و 6 فیوز مینیاتوری سه فاز برای جریان الکتروموتور ها

3 ) شش استارت – استوپ به همراه آمپر متر مستقیم و کنتور مدت زمان کارکرد هر الکتروموتور به صورت جداگانه

4 ) سه ترموستات دیجیتال برای کنترل فن تهویه هوای داخلی اکسترودر و تابلو برق و همچنین فن سرد کن آب

5 ) سری ولت متر و آمپر متر سه فاز یا شدت فرکانس و کسینوس جریان

6 ) دوازده ترموستات دیجیتالی 0-400 به همراه آمپرمتر دیجیتالی و کلید 1-0 جداگانه برای هر ترموستات یا نمایشگر چراغ سیگنال

7 ) دوازده کنتااکتور D02 و 6 کنتاکتور D9-D40 به همراه بی متال های مربوطه برای الکتروموتور ها ، 4 عدد تایمر الکترونیکی و کنترل فاز اصلی

8 ) سه دور سنج  الکترونیکی برای نمایش دور اکسترودر اصلی و دور پرس و دور غلطک نورد

9 ) شش اینورتر الکترونیکی برای الکتروموتور های اکسترودر اصلی ، اکسترودر راست ، اکسترودر چپ، پرس، غلطک نورد و غلطک نوار کش

10 ) پنج خروجی تک فاز به صورت پریز و یک خروجی دو فاز و یک خروجی سه فاز به صورت سوکت یا فیوز های جداگانه

 

آسیاب 

آسیاب

آسیاب

 

در این قسمت ورق های زاید و ضایعات ظروف خرد شده و پس از مخلوط شدن یا مواد نو به چرخه تولید بازمیگردد. آسیاب بر اساس عرض ورق ( 80 سانتی متر ) و جنس ظروف (PS,PP) در دو نوع چکشی و شمشیری با دو تیغه ثابت 3-8 تیغه متحرک طراحی و ساخته میشود . جنس تمامی تیغه ها از SPK آبکاری شده میباشد و در صورت استفاده این آسیاب در واحد های بازیافت ظروف که آسیاب به صورت دائم کار میکند در داخل محور اصلی گردان آسیاب برای سرد کردن تیغه ها ، کانال آب قرار داده میشود.

 

قالب وکیوم فرمینگ 

قالب وکیوم فرمینگ

قالب وکیوم فرمینگ

 

در قالب های ساخته شده ، جنس تیغه ها از بهترین فولاد SPK آلمانی جهت طول عمر قالب و از بوش نوع ساچمه ای به منظور سرد کردن فوری قطعه تولیدی ، آبراه های سردکن قالب طوری طراحی شده است که به تیغه و بدنه قطعه ، نزدیکترین مسیر باشد. همچنین ارتفاع و شکل بدنه قطعه تولیدی به سادگی قابل تغییر بوده و امکان تولید بیش از 20 مدل ظروف با قطر دهنه ثابت و ارتفاع و شکل و بدنه متفاوت امکان پذیر میباشد.


خط تولید ظروف یکبار مصرف نیمه فرمینگ :

تمامی خط تولید ظروف یکبار مصرف نیمه فرمینگ که در عکس فوق روئت شد، شامل یک دستگاه اصلی میباشد که متشکل از اکسترودر ، پرس نیمه فرمینگ و سبد ظروف و یک دستگاه آسیاب میباشد که به صورت مستقیم و پشت سر هم در امتداد قرار میگیرد .

دستگاه ظروف نیمه فرمینگ ، قابلیت تولید تمامی ظروف یکبار مصرف را فقط از مواد اولیه پلی استایرن PS دارد . البته مواد PS در دو گرید و شماره میباشد که یکی اصطلاحا هایم پک نامیده میشود و دیگری کریستال نامیده میشود. تمامی ظروف سفید رنگ و تقریبا نرم تر مانند ظروف ماست ، بستنی ، دیس ، بشقاب که به رنگ سفید یا متمایل به سفید میباشد با مواد اولیه پلی استایرن هایم پک تولید میگردد و تمامی ظروف شیشه ای شفاف که تقریبا سخت و شکننده میباشد و در صورت مچاله کردن میشکند از مواد پلی استایرن کریستال میباشد.

کل دستگاه حدود یازده متر طول ، 1.5 متر عرض ، 2.5 متر ارتفاع در بلند ترین قسمت دستگاه میباشد.

 

برق مورد نیاز

برق مورد نیاز برای راه اندازی این دستگاه حدودا 50 آمپر میباشد با توجه به طول و عرض دستگاه سالن مورد نیاز برای تولید ظروف با این دستگاه بایستی حداقل دارای 13 متر طول ، 66 متر عرض باشد 200-100 متر حداقل که به عنوان انبار مواد اولیه نیز از سالن استفاده کرد.

 

تعداد نیرو انسانی

با توجه به نوع قالب و کویته قالب ، تعداد کارکنان در این دستگاه متفاوت میباشد به عنوان مثال قالب لیوان که در هر ضرب قالب 18-15 عدد لیوان تولید میگردد حداقل 3 نفر جهت جمع آوری و بسته بندی مورد نیاز میباشد اما در قالبی مانند ظرف غذا که تعداد کویته قالب 3 عدد میباشد و در هر ضرب سه عدد ظرف غذا تولید میگردد ، فقط به یک نفر نیرو برای جمع آوری و بسته بندی نیاز است.

علاوه بر نیرو انسانی فوق ، که برای بسته بندی ظروف میباشد، برای هر دستگاه نیازمند یک نفر مسئول تامین مواد اولیه و آسیاب ورق های ضایعاتی میباشد. همچنین یک نفر اپراتور وارد و متخصص برای کل واحد تولیدی نیاز میباشد که تعداد دستگاه هر تعدادی باشد ، یک نفر اپراتور برای اداره همه دستگاه های تولیدی کافی باشد.


نمونه ظروف تولیدی در دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ : 

 

دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف

تولید ظروف یکبارمصرف با کاربرد خاص :

لازم به توضیح است که در این مدل از دستگاه ، علاوه بر ظروف یکبارمصرف پلاستیکی با مصارف عمومی ، در این دستگاه میتوان ظروف با موارد خاص را هم تولید کرد که در صنایع مختلف مانند کشاورزی . گلخانه . بسته بندی های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

 

مانند :

– شانه میوه 

– سینی نشا کشاورزی برای گلخانه

– انواع گلدان پلاستیکی برای استفده در گلخانه  

 


سینی نشا 

فروش دستگاه سینی نشا کاری


شانه میوه 

 

دستگاه لیوانسازی یکبارمصرف


دستگاه تولید ظروف نیمه فرمینگ در حال تولید سینی نشا کشاورزی

همکنون با توجه به رشد روز افزون تعداد گلخانه های کشاورزی و همچنین رشد کیفیت بسته بندی میوه و رشد صادرات میوه لذا سرمایه گذاری در تولید ظروف خاص مانند سینی نشا کشاورزی و گلدان و شانه میوه و غیره درای توجیه اقتصادی بالایی میباشد .

( تمامی این ظروف با تعویض قالب دستگاه قابل تولید در یک خط تولید ظروف میباشد )


امکانات مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ PS :

.

برق مورد نیاز : 50 آمپر 3 فاز 

مقدار فضا : 150 متر

نیروی کار : 2 – 3 نفر

ابعاد دستگاه : عرض 1.5 متر * طول : 11 متر * ارتفاع 2.5 متر

وزن دستگاه : 7 تن 


نمونه قالب دستگاه ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ PS:

.

قالب ظروف یکبار مصرف

 


مزایای دستگاه ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ PS نسبت به مدل ترموفرمینگ :

– قیمت پایینتر تقریبا یک سوم

– سادگی و سهولت در تنظیمات دستگاه و کنترل و اپراتوری آن

– امکان تولید ظروف یکبارمصرف متنوع

– نیاز به برق با قدرت و آمپر کمتر

– بازار صادراتی خوب برای محصولات تولیدی با این دستگاه

– امکان تولید سینی نشا کشاورزی و شانه میوه که همکنون دارای بازار فروش

خوب و در حال گسترش میباشد 


معایب دستگاه ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ PS نسبت به مدل ترموفرمینگ :

  • تیراژ تولید پایینتر نسبت به مدل ترموقرمینگ 
  • امکان تولید ظروف فقط از یک نوع مواد اولیه پلی استایرن PS
  •  عدم امکان تولید ظروف از مواد اولیه PP

 فیلم در حال کار دستگاه ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ PS 

 

 

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

جهت ورود به اطلاعات هر دستگاه بر روی نام دستگاه کلیک نمایید

 

دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف ترموفرمینگ PP (کلیک)

دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ PS(کلیک)

دستگاهتولید ظروف یکبارمصرفگیاهی (کلیک)

دستگاهتولیدورق پلیمری PP.PS(کلیک)

دستگاه تولید سینی نشا کاری کشاورزی و گلخانه(کلیک)

 

.

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** خط تولید ظروف یکبار مصرف نیمه فرمینگ *** با شماره زیر در تماس باشید

 

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855